Obsługiwane przez usługę Blogger.

Arabska zupa z kurczakiem i ciecierzycą

By 10:58 , , ,

Bardzo lubię cieciorkę, choć do tej pory nie dałam szansy zaistnieć jej na moim blogu. Zatem niech się stanie! :)
Pierwszy przepis na harirę widziałam w książce kucharskiej mojej cioci, potem porównałam ją z (zapewne oryginalnym) przepisem na ugotuj.to i w efekcie wyszła taka uproszczona hybryda. Bardzo smaczna hybryda :)





ARABSKA ZUPA Z KURCZAKIEM I CIECIERZYCĄ

(4 porcje)
  • 1 puszka ciecierzycy (cieciorki),
  • 100g ryżu,
  • 1 filet z piersi kurczaka (ok. 200g),
  • 1 cebula,
  • 1,5 litra bulionu drobiowego,
  • 1 łyżka mąki,
  • 1 żółtko,
  • łyżka soku z cytryny,
  • 1 płaska łyżeczka kuminu,
  • 1 płaska łyżeczka ostrej papryki w proszku (można więcej, wg uznania),
  • 1/4 łyżeczki cynamonu,
  • pół łyżeczki szafranu (można zastąpić kurkumą),
  • sól, pieprz,
  • 2 łyżki oliwy lub oleju,
  • natka pietruszki lub świeża kolendra do posypania

W rondlu rozgrzać olej, wrzucić posiekaną cebulę, chwilę smażyć, dodać drobno pokrojonego kurczaka, sól, pieprz, paprykę, kumin, szafran i cynamon. Smażyć kilka minut, cały czas mieszając. Wlać bulion, doprowadzić do wrzenia, wsypać ryż i gotować na małym ogniu przez 15-20 minut, pod koniec dodając osączoną ciecierzycę. 

Mąkę rozrobić w niewielkiej ilości zimnej wody i wlać do zupy, intensywnie mieszając. Gotować jeszcze minutę, aby zupa zgęstniała. Zdjąć z ognia i zaprawić roztrzepanym żółtkiem (żeby nie zrobiły się kluchy, żółtko roztrzepałam najpierw z niewielką ilością zupy, a dopiero potem wlałam do garnka), energicznie mieszając. Doprawić do smaku sokiem z cytryny i od razu podawać. Na talerzu każdą porcję posypać natką lub listkami kolendry.

Może zainteresuje Cię również

1 komentarze

  1. Witam Mirabelko!weszłam dzisiaj na smakera i przeraziłam się,kiedy odkryłam,że się stamtąd wyniosłaś.wypróbowałam kilka Twoich przepisów i to co udało mi się wg nich stworzyć było bardzo smaczne.dzisiaj też chciałam coś ugotować korzystając z Twoich pomysłów,wchodzę,patrzę a tu pusto.postanowiłam szukać dalej i cieszę się,że mi się to udało.pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń