Obsługiwane przez usługę Blogger.

Kompot z rabarbaru

By 14:17 ,

Zawsze mi się wydawało, że z tym kompotem to jakaś strasznie skomplikowana sprawa. Babcia to-to robiła w wielkim garze, tę czerwoną słodką miksturę, najczęściej truskawkową, dobra była. Rabarbarowej nie piłam nigdy, a przynajmniej nie przypominam sobie.
Gdy zobaczyłam przepis u wedelki na rabarbarowy kompot, zdziwiłam się, jakie to proste. Tylko wrzucić do gara i ugotować ;)
Musiałam go zrobić. Z tą cynamonowo-goździkową nutą jest po prostu pyszny :)



 
 
KOMPOT Z RABARBARU
  • kilka łodyg rabarbaru (ja dałam chyba 6 ale to zależy od wielkości),
  • 2/3 szklanki cukru (u wedelki było pół, nam się wydawało za mało słodkie i dosłodziliśmy),
  • 3-4 goździki,
  • pół laski cynamonu,
  • 1-2 łyżki soku z limonki
 
Rabarbar umyć i pokroić na kawałki. W garnku zagotować ok. 2 litry wody z cynamonem i goździkami. Dodać cukier, a gdy się rozpuści, wrzucić rabarbar. Gotować razem ok. 15 minut na średnim ogniu. Spróbować, dodać sok z limonki i w razie czego więcej cukru. Schłodzić, przecedzić przez sitko. I tyle, tadam! :)

Może zainteresuje Cię również

7 komentarze

  1. Pyszny kompocik. Jak byłam dzieckiem to często piłam różne kompoty. Wtedy w sklepach było pusto a owoce na działce zawsze się miało. Rabarbarowy też często mama gotowała.Pycha:)I ładny kolorek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. w tym kompocie najbardziej lubię jego kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kompocik z rabarbaru zawsze uwielbiałam!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam nie tylko ten słodki kolor. ale i smak..

    OdpowiedzUsuń
  5. taki kompot super gasi pragnienie w upalne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że smakowało ;) Ja również dopiero niedawno odkryłam, że kompoty robi sie tak łatwo...:)) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rabarbar potrzebuje jeszcze jakieś 2 tygodnie żeby zrobic z niego ten pyszny kompocik,
    pozdrawiam

    www.slodkiislony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń