Obsługiwane przez usługę Blogger.

Krewetki i awokado z sosem Marie Rose

By 10:45 , ,

Przepis Jamiego Olivera na smażone krewetki podpatrzyłam na blogu Testy Kulinarne, jednak w trakcie gotowania nastąpiło tyle zmian i modyfikacji, że gdybym miała pisać przy prawie każdym zdaniu jak było w oryginale, a jak zrobiłam ja i dlaczego tak, to powstałby totalny chaos. Dlatego na wyżej wspomnianym blogu możecie znaleźć oryginalny przepis z książki Jamiego „Każdy może gotować”, a ja poniżej podaję wersję po moich modyfikacjach. Przede wszystkim zwiększyłam porcje (dla 4 osób a nie 2), a zamiast rzeżuchy użyłam kiełków lucerny i brokuła.
Co zabawne, górnolotnie brzmiący sos Marie Rose jest po prostu lekko podrasowaną wersją znanego każdemu sosu z majonezu i ketchupu i bardzo podobnie doń smakuje ;)


Wybierając awokado, zwróćcie uwagę, aby było ono bardzo dojrzałe i miękkie. Najlepiej użyć tu odmiany awokado hass. Miękkie awokado idealnie rozsmarowuje się na bagietce, którą zagryza się maczane w sosie, chrupiące krewetki. Pycha!





KREWETKI I AWOKADO Z SOSEM MARIE ROSE
(na 4 porcje)
2 dojrzałe awokado,
1 łyżka soku z cytryny,
duża garść kiełków (u mnie kiełki lucerny i brokuła)
pół szklanki mąki pszennej,
500g krewetek (mrożonych, obranych), 

5 ząbków czosnku,
1-2 czubate łyżeczki mielonej papryki (u mnie słodka + odrobina ostrej),
oliwa do smażenia,
sól i pieprz,
4 plastry cytryny do podania

sos Marie Rose:
6 łyżek majonezu,
2 łyżki ketchupu,
2 łyżki sosu Worcester,
1 łyżka whisky,
sok z ½ cytryny,
sól morska i świeżo mielony pieprz



Aby przygotować sos Marie Rose, wymieszać w miseczce majonez, ketchup, sos Worcester, whisky oraz sok z połowy cytryny. Doprawić solą i pieprzem, wymieszać, odstawić do lodówki do momentu podania.

Awokado przepołowić, usunąć pestki i obrać. Na każdym talerzu ułożyć po 1 połówce awokado, skropić go sokiem z cytryny, oprószyć solą i pieprzem.Rozmrożone krewetki przepłukać, osączyć i włożyć do miski. Dodać mąkę i wymieszać, aby krewetki dokładnie się nią pokryły.

Krewetki rozmrozić, przepłukać, ewentualnie usunąć czarne żyłki (jeśli są). Oprószyć mąką i wymieszać, aby każda krewetka pokryła się mąką.
Na rozgrzaną patelnię wlać sporo oliwy. Ząbki czosnku obrać, przekroić na pół i wrzucić na oliwę, a zaraz po tym krewetki. Wszystko dokładnie wymieszać, aby składniki pokryły się gorącą oliwą. Po ok. 10 sekundach dodać szczyptę soli i pieprzu oraz mieloną paprykę dla smaku i koloru. Smażyć przez 3-4 minuty na dużym ogniu, mieszając i pilnując, aby krewetki tworzyły jedną warstwę i stały się złociste i chrupiące.
 

Na talerzach obok połówek awokado ułożyć krewetki i kiełki. Osobno w miseczkach podać sos Marie Rose do maczania krewetek. 

Podawać z plastrami cytryny do wyciśnięcia oraz świeżą bagietką.


Może zainteresuje Cię również

2 komentarze

  1. Ja to temat krewetek muszę od podstaw przerobić:) Ciągle czekam, by takie zjeść w miejscu, gdzie one żyją, aby były najlepsze i abym wiedziała, jak powinny smakować dobre krewety:P Zapraszam też o zabawy serialowej http://mowia-weki.blogspot.com/2012/01/moje-ulubione-seriale.html :)

    OdpowiedzUsuń