Obsługiwane przez usługę Blogger.

Babka waniliowo-kardamonowa na Waniliowy Weekend :)

By 00:05 , ,

Chociaż nie jest tak wilgotna, jak się spodziewałam (a ja wolę jednak bardziej ‘mokre’ ciasta), to jednak aromat wanilii oraz subtelna nuta kardamonu działają na zmysły i czynią to ciasto czymś więcej niż zwykłą, ucieraną babką. To prawdziwa babka "de lux"!

Muszę dodać, że to ciasto szczególnie zachwyciło mojego M., po prostu nie mógł mu się oprzeć ;)








BABKA WANILIOWO-KARDAMONOWA 
  • 5 jajek, 
  • 1 szklanka cukru, 
  • 1 laska wanilii,
  • 1 łyżeczka mielonego kardamonu, 
  • 250 g stopionego masła, 
  • 200 g mąki pszennej,
  • 120 g mąki ziemniaczanej,
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia,
  • tłuszcz i bułka tarta do formy 

Wanilię przeciąć wzdłuż na pół i nożem wyskrobać ziarenka. 
Oddzielić białka od żółtek. Żółtka utrzeć z cukrem, ziarnami wanilii i kardamonem na puszysty krem. Ucierając, stopniowo wlewać masło, miksować do połączenia się składników. 
Mąkę pszenną wymieszać z ziemniaczaną i proszkiem do pieczenia, białka ubić na sztywną pianę. 
Do utartej masy maślanej dodać ubite białka, wsypać mąkę z budyniem i za pomocą trzepaczki delikatnie wymieszać ciasto. 
Formę do babki wysmarować masłem i obsypać mąką lub bułką tartą, przełożyć ciasto i piec w 170°C przez 40-45 minut, aż wbity patyczek nie będzie obklejony surowym ciastem. 
Jeszcze ciepłą babkę oprószyć cukrem pudrem.






Może zainteresuje Cię również

8 komentarze

  1. Ja też wolę wilgotne ciasta, ale mam wrażenie,że babka o takich smakach nawet suchawa , smakowałaby mi bardzo:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi sie dodatek kardamonu - dzieki niemu babka smakuje pewnie troche inaczej niz wszystkie. Tez lubie wilgotniejsze ciasta, ale porwalabym kawalek takiej babeczki do herbaty!

    OdpowiedzUsuń
  3. lekka i msaczna.
    delikatna i waniliowa. taaak ;]
    idealna na lekki podwieczorek albo do kawki z przyjaciółkami podczas babskich pogaduszek.

    OdpowiedzUsuń
  4. puchate babki są takie pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda świetnie. Narobiłaś mi ochoty na babkę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mocno aromatyczna, nawet jeśli nieco suchawa...i tak będzie pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno jest mega aromatyczna! Ja własnie zbieram się do upieczenia jakiejś babki.

    OdpowiedzUsuń