Obsługiwane przez usługę Blogger.

Brukselka z orzechami i sosem sojowym

By 10:49 , , ,

Od dzieciństwa nie lubiłam brukselki. Wciąż pamiętam szarozielone, gorzkawe kulki, które mama czasami kładła na talerzu do obiadu ;)
W tym roku, po raz pierwszy postanowiłam dać jej szansę. Najpierw poczęstowałam się nią w pracy – i okazało się, że wcale nie jest gorzka ani rozmiękła, o ile nie gotuje się jej za długo. Potem kupiłam jej całą siatkę i wypróbowałam przepis na brukselkę z orzeszkami ziemnymi i sosem sojowym. Słuchajcie, to jest bomba :) Brukselka + orzeszki smakuje razem wspaniale!


Brukselka z orzechami i sosem sojowym

BRUKSELKA Z ORZECHAMI I SOSEM SOJOWYM
(dla 3 osób)

  • 500 g brukselki,
  • 2 łyżki prażonych orzeszków ziemnych (solonych lub nie – wg uznania),
  • 1 łyżka masła,
  • 1-2 łyżki sosu sojowego,
  • sól


Z brukselki usunąć zewnętrzne zwiędłe liście, a następnie umyć, osuszyć i wyciąć twardą podstawę. Wszystkie główki lekko naciąć od spodu na krzyż, dzięki czemu równomiernie się ugotują. W garnku zagotować wodę, dodać 1 łyżeczkę soli i wrzucić brukselkę. Gotować pod przykryciem ok. 12 minut. Odcedzić.
Na patelni rozgrzać masło, dodać ugotowaną brukselkę i podsmażać 2-3 minuty. Dodać sos sojowy i orzeszki, wymieszać i od razu podawać na gorąco :)


Może zainteresuje Cię również

4 komentarze

  1. Zdecydowanie potwierdzam brukselka i orzechy to doskonałe połączenie, a jeśli do tego jeszcze dodamy żurawinę to aż rozpływa się w ustach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam brukselkę, ale takiej jeszcze nie próbowałam.
    Polecam jeszcze spróbować gotować ją w osłodzonej wodze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja i brukselka się nie kochamy;) Dziękuję za tak aktywny udział w Orzechowym Tygodniu :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam dzisiaj, była pyszna! Żeby bruselka straciła gorycz gotowałam ją tylko 5 minut, bez przykrycia z odrobiną soli, cukru i mleka. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń