Obsługiwane przez usługę Blogger.

Sałatka z chrupiącą wędliną i czereśniami wg Jamiego Olivera

By 10:47 , , ,

Pierwszy raz wypróbowałam czereśni jako dodatek do jakiegoś wytrawnego dania – a konkretniej do pysznej i lekkiej sałatki według przepisu Jamiego Olivera. Ich słodycz świetnie kontrastuje ze słoną szynką i parmezanem. Sałatka jest oryginalna, nietuzinkowa, według mnie wykwintna i bardzo, bardzo smaczna :) 

 

SAŁATKA Z CHRUPIĄCĄ WĘDLINĄ I CZEREŚNIAMI 
(2 porcje) 
  • 2 duże garście miksu sałat, 
  • liście różnych posiekanych ziół (Jamie proponuje trybulę, miętę, pietruszkę i koperek, ja użyłam bazylii, mięty, tymianku i oregano), 
  • 4-6 cieniutkich plastrów wędzonej szynki lub salami (albo to i to), 
  • duża garść czereśni, 
  • świeżo starty parmezan (opcjonalnie), 
  • kilka kromek ciabatty, 
  • oliwa, 
  • ocet balsamiczny, 
  • sól i pieprz 

Kromki ciabatty zgrillować na mocno rozgrzanej patelni, aż będą chrupiące. Skropić oliwą i odłożyć. 
Sałatę umyć i osuszyć. Czereśnie wydrylować. 
Na patelnię wylać odrobinę oliwy i usmażyć na niej wędlinę, aż będzie chrupiąca. 
2 łyżki oliwy wymieszać z łyżką octu balsamicznego, szczyptą soli i pieprzu. Powstały sos wylać na patelnię po wędlinie i podgrzać go ok. 10 sekund, mieszając, aby połączył się z sokami z patelni. 
Sałatę wymieszać z ziołami, ułożyć na półmisku. Dodać szynkę i czereśnie. Całość skropić sosem i wymieszać. Można posypać parmezanem. 
Ciabattę można połamać na kawałki i dodać do sałatki albo ułożyć osobno. 


(przepis inspirowany kuchnią włoską pochodzi z książki J. Olivera „Kulinarne wyprawy Jamiego”, wyd. Insignis, 2010) 


Z książką w kuchni zaproszenie

Może zainteresuje Cię również

3 komentarze

  1. Był czas kiedy uważałem sałatkę za paszę dla zwierząt, później nauczyłem się odkrywać w niej tak fantastyczne rzeczy jak szynka :D Ta wersja trafia do mnie idealnie i z chęcią wypróbuję. Tym bardziej, że ostatnio miałem okazję ujrzeć w sklepach szynkę dojrzewającą produkowaną przez Krakusa, tak tego samego i ciekaw jestem bardzo czy smakowo jest tak atrakcyjna jak cenowo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda smakowicie :) Nie mogę tu wchodzić bo zaraz robię się głodna :D

    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń