Obsługiwane przez usługę Blogger.

Wytrawne szpinakowe pancakes

By 17:49 , , , , ,

Do tej pory jadłam przeróżne pancakes, ale zawsze na słodko (o ile do słodkich zaliczymy również amerykański klasyk czyli te z boczkiem i syropem klonowym :P). Kiedy wypatrzyłam przepis na zielone, szpinakowe placki, nie wahałam się ani przez chwilę. Odrobinę zmodyfikowałam przepis i przyznaję, że wytrawne pancakes również smakują świetnie :) 

 

WYTRAWNE SZPINAKOWE PANCAKES 
(2 porcje)
  • 1 czubata łyżka mąki pszennej, 
  • 2 czubate łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej, 
  • 100g mrożonego, siekanego szpinaku,
  • 1/2 szklanki maślanki, 
  • 2 łyżki stopionego masła, 
  • 1 jajko, 
  • ½ łyżeczki proszku do pieczenia, 
  • 1 ząbek czosnku, 
  • sól i pieprz 
  • + dodakowo 2 jajka i 1 łyżka oliwy lub oleju 

Obie mąki i proszek do pieczenia wymieszać razem. Osobno wymieszać 1 jajko, maślankę i masło. Dodać sól, pieprz, przeciśnięty przez praskę czosnek, rozmrożony szpinak oraz mąki z proszkiem. Wszystko razem wymieszać. 
Na rozgrzanej, suchej patelni smażyć na średnim ogniu placuszki z obu stron. 
Dwa pozostałe jajka usmażyć na łyżce oleju lub oliwy (ja zrobiłam im prowizoryczne foremki z folii aluminiowej, żeby miały okrągły kształt wielkości placków. 
Podawać od razu :)


Czas na szpinak!

Może zainteresuje Cię również

3 komentarze

  1. Alez uroczo wygladaja z tym sadzonym jajkiem na wierzchu!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne są, uwielbiam szpinak ,a w formie placuszków pewnie przepyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetyczne :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń