Obsługiwane przez usługę Blogger.

Sałatka "Powitanie Jesieni"

By 22:54 , ,

Słuchajcie :) znalazłam sałatkę, która smakuje mi jak żadna inna :) normalnie nie mogłam się od niej oderwać. Niby nic, ale łączy w sobie kilka niezbyt wymyślnych składników, które uwielbiam.
A nazwa... może nie bardzo pasuje do chwili obecnej, powinna się raczej nazywać "Pożegnanie Jesieni", ale... w końcu nie ja ją wymyśliłam. Przepis znalazłam na Smakerze i odrobinę zmodyfikowałam. Połączenie aromatycznego, wędzonego kurczaka, chrupiących nerkowców i słodkich winogron jest nadzwyczaj udane. Polecam :)

sałatka z wędzonym kurczakiem


SAŁATKA "POWITANIE JESIENI"

  • 3 szklanki wędzonego kurczaka pokrojonego w kostkę (użyłam filetów o masie niecałe pół kg),
  • szklanka kolorowych winogron pokrojonych na połówki (dałam po małej kiści winogron jasnych i ciemnych),
  • pół szklanki orzechów nerkowca (dałam prawie całą paczkę 100g, bo uwielbiam),
  • 6 listków sałaty rzymskiej (dałam większą część główki sałaty lodowej),
Sos:
  • 1/3 szklanki majonezu,
  • 1/3 szklanki jogurtu naturalnego,
  • trochę soku z cytryny,
  • sól i pieprz,
  • szczypta cukru

Orzechy uprażyć na suchej patelni. Listki sałaty umyć, osuszyć, poszarpać na kawałki wielkości kęsa i wyłożyć nimi salaterkę. Dodać kurczaka, winogrona i orzechy. 


Osobno przygotować sos: jogurt wymieszać z majonezem, doprawić sokiem z cytryny, solą, pieprzem i cukrem. Sosem polać sałatkę i od razu podawać.



sałatka z wędzonym kurczakiem

Przepis zgłaszam do II edycji Baru Sałatkowego:

II Bar sałatkowy zaproszenie

Może zainteresuje Cię również

0 komentarze