Obsługiwane przez usługę Blogger.

Kruche ciasteczka z dżemem

By 13:03 , ,

Mam piękną kolekcję foremek do ciasteczek, które kiedyś zrobił mój Dziadek. Gwiazdki, serduszka, dzwonki, tulipany, kwiatuszki, a nawet ptaszki i rybki. Gdy byłam mała, uwielbiałam wykrawać nimi ciasteczka na Boże Narodzenie. Uwielbiałam także dekorować te ciasteczka lukrem i kolorowymi posypkami. Trwało to cały wieczór, a kuchnia wyglądała jak lepiące się pobojowisko ;) Potem tata odwalał najnudniejszą robotę, czyli nawlekał je na nitki, a ja zawieszałam je na choince.

Kiedyś będę robiła takie same ze swoimi dziećmi.

Są też inne ciasteczka, bez których trudno mi wyobrazić sobie Święta. Kruche, z dziurką, przełożone domowej roboty dżemem, oprószone cukrem pudrem niczym śniegiem... Proste, zwyczajne, ale nieodłącznie kojarzące mi się ze Świętami i dzieciństwem :)


kruche ciastka z dżemem przepis


KRUCHE CIASTECZKA Z DŻEMEM

(przepis na ok. 45 sztuk)
  • 600g mąki,
  • 400g masła (ewentualnie pół na pół masło z margaryną),
  • 200g cukru pudru,
  • 2 łyżeczki cukru wanilinowego,
  • 4 żółtka,
  • szczypta soli,
  • ok. 3 słoików dowolnego dżemu,
+ cukier puder do posypania ciastek

Masło posiekać na stolnicy razem z mąką, cukrem pudrem, cukrem wanilinowym i solą. Do tak powstałej kruszonki dodać żółtka i zagnieść kruche ciasto (gdyby okazało się to trudne bo np. masło było zbyt twarde, można 2-3 łyżki zimnej wody). Uformować kulę, owinąć folią spożywczą i włożyć do lodówki na minimum godzinę.

Schłodzone ciasto podzielić na 3 części, każdą rozwałkowywać na stolnicy na grubość ok. 0,5 cm i wykrawać szklanką krążki. W połowie krążków wyciąć na środku dziurkę za pomocą metalowej zakrętki albo kieliszka od wódki ;) Ciasteczka kłaść na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec partiami w gorącym piekarniku (200-220 stopni) przez ok. 15 min, aż będą rumiane.
Ostudzone ciasteczka smarować dżemem (ja użyłam mieszanki dżemu z porzeczek, z agrestu oraz konfitury z róży) i nakrywać ciastkami z dziurką.
Gotowe ciasteczka posypać cukrem pudrem.



kruche ciastka z dżemem przepis

Może zainteresuje Cię również

2 komentarze

  1. Chyba już komentowałam te ciastka na smakerze, ale powtórzę: moje ulubione, najpyszniejsze jakie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Najprostsze i najlepsze ciastka z dżemem! Robię je od lat :)

    OdpowiedzUsuń