Obsługiwane przez usługę Blogger.

Kurczak z papryką i chili

By 10:58 , , , ,

Wielka podróż ”Z widelcem po Azji” prowadzona przez Irenę i Andrzeja powoli dobiega końca. W trakcie całego roku podzieliłam się tutaj sporą ilością wypróbowanych przeze mnie azjatyckich potraw, głównie wywodzących się z Chin, Tajlandii oraz Indii.
Poza tym pierwszy raz robiłam sushi :) i tak nam się to z M. spodobało, że raz na jakiś czas robimy sobie domowy wieczór sushi.
Na koniec prezentuję chińskiego kurczaka z papryką i chili. Kawałki kurczaka obtoczone są w cieście, dzięki czemu mięso pozostaje delikatne i soczyste i idealnie pasuje do lekko chrupiącej papryki.

A teraz pewnie na jakiś czas odpocznę sobie od azjatyckich smaków. Zbliżają się Święta, pora pokosztować trochę tradycji ;)



kurczak z papryką i chili

KURCZAK Z PAPRYKĄ I CHILI
(na 4 porcje)

  • 2 filety z piersi kurczaka,
  • szczypta soli,
  • 1 jajko,
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej,
  • 4 łyżki oleju,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 łyżeczka świeżo startego imbiru,
  • 1 czerwona papryka,
  • 1 zielona papryka,
  • 2 małe czerwone papryczki chili (można dać mniej – wg uznania),
  • 2-3 łyżki jasnego sosu sojowego,
  • 1 łyżka wytrawnego sherry lub białego wina,
  • 1 łyżka octu winnego

Kurczaka pokroić w kostkę i wrzucić do miski. Dodać sól, jajko, mąkę kukurydzianą i 1 łyżkę oleju. Dobrze wymieszać.
Rozgrzać pozostały olej w ogrzanym woku, wrzucić czosnek i imbir i smażyć, mieszając, przez 30 sekund. Dorzucić kawałki kurczaka i smażyć, mieszając, przez 2-3 minuty na brązowy kolor.
Papryki oczyścić z gniazd nasiennych i pokroić w kostkę. Papryczki chili drobno posiekać (bez pestek). Papryki, papryczki chili, sos sojowy, sherry i ocet dodać do mięsa i smażyć kolejne 2-3 minuty, aż kurczak będzie gotowy. Przełożyć na półmisek i od razu podawać.

Ja podałam do tego dania ryż i gotowane brokuły :)



(na podstawie przepisu z książeczki "Z kuchennej półeczki. Kuchnia chińska")

Może zainteresuje Cię również

8 komentarze

  1. Na sushi to ja sie do ciebie wprosze, bo bardzo lubie :) Zreszta w ogole azjatyckie smaki uwielbiam. I cos mi sie zdaje, ze nawet na swieta nie pozegnam sie z nimi do konca...

    OdpowiedzUsuń
  2. O, z papryką i chilli to bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam w daniach trochę pikanterii :)
    wygląda super!

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie lubię takie smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też przepadam za pikantnym jedzonkiem chińskim.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lista składników brzmi obiecująco :) To musi smakować wyjątkowo...

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś trafiłam na Twojego bloga i jestem zachwycona :) Od razu dodaję do obserwowanych, i postaram się zaglądać regularnie w celu realizowania tych przepisów :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń