Obsługiwane przez usługę Blogger.

Czosnkowe tosty z pieczoną papryką i chorizo

By 19:00 ,

Pieczona papryka i hiszpańska kiełbasa chorizo to wyjątkowo udane połączenie, o czym miałam okazję przekonać się rok temu, przygotowując zupę. Tym razem ten pyszny duet wylądował we wspaniałych, śniadaniowych tostach. 
Chociaż z przygotowaniem poszczególnych składników jest trochę zachodu, to część rzeczy można zrobić poprzedniego dnia wieczorem – ja upiekłam papryki i zrobiłam masło czosnkowe, a rano tylko zrobiłam grzanki i podsmażyłam chorizo. 

W ramach wspólnego gotowania inne potrawy z pieczonej papryki przygotowały Zuzia i Martynosia :) 

 

CZOSNKOWE TOSTY Z PIECZONĄ PAPRYKĄ I CHORIZO
2 duże czerwone papryki (dałam 1 czerwoną i 1 żółtą),
3 ząbki czosnku,
2 łyżki oliwy,
2 łyżki masła,
100g kiełbasy chorizo,
6 kromek białego chleba,
natka pietruszki,
12 filecików anchois (opcjonalnie, ja pominęłam)

Rozgrzać piekarnik do 200 stopni C (180 z termoobiegiem). Papryki i czosnek umieścić w naczyniu do zapiekania, skropić oliwą, wymieszać. Piec przez 25 minut. Przełożyć do dużej miski, przykryć folią spożywczą i odstawić na 15 minut do naparowania - dzięki temu łatwiej będzie usunąć skórkę z papryki. Soki po pieczeniu odstawić.
Zdjąć folię, wycisnąć czosnek do miski i rozgnieść na pastę z odrobiną czarnego pieprzu. Dodać masło, wymieszać razem.
Paprykę obrać ze skorki, obciąć górę i oczyścić z nasion. Porwać albo pokroić na paski dowolnej grubości.
Soki, które pozostały w misce po parowaniu wymieszać z tymi, które pozostały po pieczeniu.
Chorizo usmażyć na suchej patelni, aż zrobi się chrupkie. Kiełbasę, paprykę i posiekaną pietruszkę dodać do mieszanki soków po parowaniu i pieczeniu, dobrze wymieszać.
Chleb zgrillować w piekarniku (można tez podpiec w tosterze) i posmarować masłem czosnkowym, a następnie ułożyć na wierzchu mieszankę papryki i chorizo. Udekorować filecikami anchois.
Podawać gorące.


(przepis z blogu Maggie

Może zainteresuje Cię również

1 komentarze

  1. Bardzo apetyczne tosty, chorizo i pieczona papryka to rzeczywiście świetne połączenie. Dziękuję za wspólne gotowanie:)

    OdpowiedzUsuń