Obsługiwane przez usługę Blogger.

Kawa po duńsku

By 18:34 , ,

Nigdy do tej pory nie piłam kawy z dodatkiem żółtka, ale jako że bardzo lubię kogel-mogel, nie miałam żadnych oporów by wypróbować ten przepis. Tak przygotowana kawa jest kremowa i wyrazista w smaku, a dodatek skórki cytrynowej nadaje jej ciekawego akcentu. Ponieważ kawę tę podaje się na zimno, świetnie sprawdzi się w letnie popołudnia :) 

 

KAWA PO DUŃSKU 
(1 porcja) 
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej, 
  • 1 żółtko, 
  • 2 łyżeczki cukru, 
  • ½ łyżeczki skórki startej z cytryny, 
  • bita śmietana,
  • kostki lodu 

Żółtko utrzeć z cukrem i skórką cytrynową na puszystą masę. Dodać kawę zaparzoną w 200ml wody i kilka kostek lodu. Dobrze wymieszać i przelać do wysokiej szklanki. Udekorować bitą śmietaną (ja dodatkowo posypałam jeszcze odrobiną cynamonu). 


(na podstawie przepisu ze strony 2drink

Może zainteresuje Cię również

4 komentarze

  1. O kurczę, nawet nie wiedziałam, że coś takiego jest ;) Lecę do kuchni robić :P

    OdpowiedzUsuń
  2. kawa po duńsku? ale łądnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdzie się w Danii, muszę przyznać, z taką kawą nie spotkałam :)
    Próbowałam raz - i choć lubię i kawę, i kogel mogel, to ich połączenie nie do końca mi pasuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam wielką słabość do kawy, więc tutaj pewnie to surowe żółtko by mi nie przeszkadzało ;)

    OdpowiedzUsuń