Obsługiwane przez usługę Blogger.

Chłodnik niemiecki z szynką

By 17:15 , ,

Fala afrykańskich upałów powoli mija, nim jednak ochłodzi się na dobre, chciałam podzielić się przepisem na smaczny chłodnik, który wczoraj przygotowałam. Celowo wybrałam ten przepis, ponieważ dodatek szynki nieco obłaskawił mojego M., który nie jest szczególnym fanem chłodników – ten jednak mu smakował ;) 

 

CHŁODNIK NIEMIECKI Z SZYNKĄ 
(4 porcje) 
  • 800ml zimnego jogurtu naturalnego lub maślanki, 
  • 150g chudej szynki, 
  • ok. 250g ogórków, 
  • 2 łyżeczki musztardy ziarnistej, 
  • 2 cebulki dymki, 
  • 2 ząbki czosnku, 
  • 3 łyżki posiekanego szczypiorku, 
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki, 
  • 1 łyżka posiekanego koperku, 
  • 4 kromki pszennego chleba lub bułki,
  • 2 łyżki masła, 
  • sól i pieprz 

Ogórki obrać i pokroić w bardzo drobną kostkę. Szynkę pokroić w cienkie paski. 
Jogurt lub maślankę wymieszać z posiekaną cebulką dymką, zieleniną (część szczypiorku można zostawić do dekoracji) i musztardą. Dodać ogórki i szynkę, doprawić solą i pieprzem. Wymieszać i wstawić do lodówki. 
Chleb pokroić w niedużą kostkę. Na patelni stopić masło. Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek. Smażyć na małym ogniu kilkanaście sekund, następnie wsypać pieczywo i dokładnie wymieszać z czosnkowym masłem. Smażyć, mieszając, aż grzanki będą rumiane i chrupiące. 
Chłodnik rozlać na talerze, posypać pozostałym szczypiorkiem. Osobno w miseczce podać grzanki. 


(przepis wyszperany w jednym z bardzo starych numerów „Poradnika Domowego”)

Może zainteresuje Cię również

2 komentarze